tirsdag den 6. december 2011

Saltmandler .


Man kan efterhånden købe saltede mandler i alle supermarkeder, men de er virkelig nemme selv at lave, og er perfekte som snack eller til tapas .
Og netop den tapas-tallerken jeg fik i fredags i spa'ens café, mindede mig om at jeg for længe siden lavede dette indlæg :)
Opskriften er meget simpel .
Jeg kan desværre ikke lige huske hvor jeg har fundet den, da jeg har lavet disse mange gange - men den er ca. overalt på nettet . :)

1 portion
  • 100 g mandler
  • 1/2-2/3 spsk. groft salt
  • 1 dl vand
Vand og salt bringes i kog .


Mandlerne tilsættes og kogens med, indtil al vandet er kogt væk .


Mandlerne fordeles på en bageplade og tørres i ovnen ved 150C i ca. 20 min .
Lad mandlerne afkøle helt inden servering .
Når mandlerne afkøler siger de en sjov knitrende lyd ;)

Hvis man laver mere end en portion bruges en større gryde eller pande ..

Lav dem - de er så gode!

Kcal indholdet for mandler er ca. 550/100g
og ca. 7/stk .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar